Alla inlägg under mars 2013

Av Sofia Garfield - 13 mars 2013 19:34

Detta är Misse katten Thomas Garfield... Han verkar må helt okej. Men jag märker att han håller sig för sig själv och vill inte dricka, bara sova. Vi går tillbaka till doktorn.
 


Misse tycker inte om att ta blodprov, så här sur blir han då! "lämna mej ifred!"
 
han hittar snabt ett gömställe så när doktorn kommer tillbaka med resultatet hittar vi först inte misse....(fast jag vet vart han är så säger jag inget, för misses skull ;) *fniss*) Doktorn säger att han har urinvägsinfektion och därför vill han inte dricka eller kissa. Sen har har en infektion i ändtarmen som gör att han inte häller vill baja. så han har hållt sig och blivit förstoppad... stackars misse katt!! :(
 

Doktorn hittar misse och öppna skåpet och säger att vi kan hålla honom en stund så han blir lugn innan han måste dra ut allt kiss och ge honom lavemang. Misse e sur och vill hem! :(
 

Men mellan mej och Derek känns allt nog bättre igen han blundar och spinner medans vi klappar på honom! Nu känner han sig lugn igen! jag är lite orolig för hur misse ska ta alla andra jobbiga saker som doktorn måste göra! Srackars misse katt!
 
Misse måste rönkas innan han får lavemang.....
Sen kommer doktor och en sjukskötare, Misse tittar på oss med en mycket besviken blick och jag tänker att han säger "Om blickar kunde döda......"  Doktorn drar ur massa kiss ur hans sprängfyllda urinblåsa, det går bra, Misse tyckte de var skönt att bli av med det! Men sen när det är dags för lavemang genom en infekterad ändtarm.... så skrek han som en stucken gris.... eller ja stucken katt... det skar i mitt lilla hjärta att se på när doktorn sprutade in allt i baken medans misse grät av smärta... mise börjar blöda massa och det rinner ut blod från ändtarmen och han skriker, det måste svida någon fruktansvärt!!!!! jag blir tårögd och derek tar min han! Stackars misse! Men sen kommer allt ut och misse blir lättad. Så otroligt mycket han hade inne imagen, det måste ha gjort ont!
Han får penicilin och speciell mat som ska göra att misse inte blir förstoppad igen. När vi kommer hem går misse på toa massa gånger (skönt!!) men jag märker att han e ARG! förolämpad! jag låter honom vara ifred. När det blir sovdags så stoppar jag och derek om misse i sin säng som om han vore en bebis! (för han e vår lilla bäbis) klappar på honom tills han somnar och sen somnar vi med. Vilkne jobbig dag det blev!
 

PÅ morgonen har misse hoppat upp i våran säng och lags sig bredvid mej, jag vaknar aldrig av det för han är så bra på att smyga, <3 vi sover hela morgonen tillsammans, fast han mys-sover mest.
 

Misse blir glad när jag lägger armen om honom för jag vaknar av ett litet glädje spinn. låter ungefär som ett lam.

Derek tar kort på oss medans jag sover...
När jag vaknar börjar jag klappa på misse och massera magen... det gillar han och där ligger vi helt utslagna enda tills kl 12 på morgonen. Han spinner och spinner medans jag klappar och masserar, SKÖÖÖÖNT tänker misse. Idag är han trött och måste vila massor! han ska få sova hur mycket han vill och vart han vill hela dagen!! min stackars misse katt! <3 det är inte lätt att vara en gammal katt på 10 år! :( heja thomas kämpa på!!! :D vi stöttar dej in i det sista! Derek ber varje kväll för thomas att han ska bli frisk och glad igen! :)
 
MYSER HOS MAMMA FIA! :D

Av Sofia Garfield - 8 mars 2013 20:43

This is one of our lazy days in our lifes together!
I love to having him with me, care for him, taking care OF him and get so much in return!
this is one of our lovely lazy days together! haha.

He usally wakes me up at 10-11 am with this face.
   

Only becouse he wants to snuggle!


Then I want to snuggle!
   

and we fall asleep again....
 

I feed him, play with him, watch tv with him, take him out, brush him (and that is his favorite)
   



Told ya, he loves it!
 

He takes about 5 naps during the day, while i am doing other things, He loves to lay on my worm winter jackets, scarfs etc.

When he wakes up from his naps he always gos to his favorite place, THE WINDOW, he gently looks out, sits in the sun and also smell stuff on the belcony


Then he gose to sleep.... welll sometimes he dosen't care if he has a jacket or a cozy scarf to lay on....
   

When the day is over it's sleepytime! We usally fall asleep like this but I alwasy wake up with out him, he is sleeping where my feet is at. I think becaous I move around to much. (sorry)
 
I love pets! i love animals so much especially my little kitty Thomas! He gives and takes, he is one of my best friends!
When we move to sweden we are going to have more pets in our home! I can't wait! :)

THSI is what the garfield family dose best! :)

Av Sofia Garfield - 8 mars 2013 20:07

Misse vill se hur mycket plats han kan ta!
Han är inte hungrig (eller han kan alltid äta) men vill mest bestämma när han ska få mat.
Vetrineren sa till mej att jag måste vara konsikvent. Katten kommer känna sig trygg hos mej om jag är visar att jag vet vad jag gör och går att lita på (dvs jag ger honom mat på regelbundna tider)... Nu har vi den hårda kampen.... han ska lära om sig, han bestämmer inte här hemma längre, jag gör, han är i chock idag! "VA? OM jag gråter och gnäller får jag ingen mat? bäst jag testar på alla metoder jag kan!!!!"





 

Av Sofia Garfield - 8 mars 2013 01:22

To day is one year ago since I laid in a hospital bed in Provo Utah. Being very sick, sicker than I have ever had been and how sick you ever were going to see me.
Luckily I had a man next to me. Constantly watching over me. Helped me clean up around my apartment during my sickest time, he cooked dinner for me, washed my dirty laundry and gave me lots of hugs, compliments, love and comforting. This man was getting to know me during the worst time of my life. This man fell inlove with me while I was very sick, crying and smelled sweat 24/7. This man loved me like no one ales.
Today, a year ago, he took school off  just to drive me to the hospital, for the 8th time. He waited, as usual, while the doctors put me under and took some exams/samples.
This man was the first person I  saw when I woke up. He was now cleaning my face, fixing my blanket and my hair. I took his hand, asked him to stop for a while,He was happy to se ma waken, I was happy to him next to me again: "I love you!"
One year ago in a hospital bed in provo Utah I proposed to the best man at the weirdest, most romantic place on earth, juste because a few weeks ago I figured out that I had never been loved before and I had never loved someone until now. One year ago I asked this man with the biggest heart and biggest knowledge of how to put people he loves first, make them feel special and worth everything.
One year ago he said "yes".......
I am so grateful Derek that you did, that a year later you are still here, loves me, put me first, makes me feel special, worth everything and makes me feel like the beautifulest. I am so happy that we found each other and discover real love together! Derek I am so happy that you said yes! Knowing that you choose me, were willing to fight a life time for me and with me, made my heart "dares" to grow bigger. I love you more and more everyday! I look forward to our hole life together and I look forward to all of our journeys and adventures sickness and illness. My heart dares to love as big as you dares to! I love you Derek Garfield who is now my husband!
 
Derek make me tomato soup! jan/feb2012
 
Me one of the times in the hospital! februari 2012

WHEN the ring we orded came Derek took me up on a mountin and proposed "properly" in swedish and we could onces again say say to US and to LOVE!
 
 
 
I am sick and happy, Derek is only tierd for staying up with me all night but he is happy! :D

Av Sofia Garfield - 5 mars 2013 00:42

Min dagbok Idag:                                                        13-03-04 05:25 pm

Jag vaknar kl 05:30 am av panik-illamående. Du vet sånt där illa mående som när man bara kan sätta sig upp, kolla rakt fram och ingeting får röra sig, för då spyr man. Man mår så illa så man blir ett svart måln och vad som försegår där inne vet ingen, för man kan absolut inte förklara hur illa man mår. Förklarings orden blir "iiiiiehhh"
Jag går in på toaletten för att kräkas ...... tror jag, men ja, jag kräks genom baken så att säga. Får magknip och det det svarta målnet blir bäcksvart. Här sitter man lixom på toan och (ursäkta) skiter ut tarmarna, samtidigt som man bara kan förklara sej med "eieieieiehhhhhh" smärta, illamående och kan bara stirra RAKTFRAM!
Nu tror jag att jag förklarat mitt illamående så ni förstår hur äckligt det var!!!!! hoppas ni fick medkänlsa eller sympati!!!! Även ni tjockhudade manliga norrläningar som kan skjuta en älg utan att får ont i själen...

Jag sitter där och när jag kan vrida på huvudet får jag ser det här lilla ynkliga ansiktet som troligen känner samma sak som jag.
"eeeih" är det han säger också. jag sa "ja jag förstår precis, stackars oss!" :(
  "eeiihh help me fia!"
  vi går tillbaka till sängen och ligger helt döda och försöker hålla ut tills det svarta molnet som nu blivit ett OSKMOLN gått över! jag tror självaste Tor flyttart in! :(
  thomas behöver vård genast. Kl 10 beger vi oss iväg, och ungefär så här mycket orkar jag med hans problem!
Min vän från hjälpföreningen var snäll nog att köra mej till vetrinaren! TACK!!! BUSSEN HADE KÄNNTS  som EN VÄRLDELÖST LÖSNING! för min lösning behövde en toalett och ingen BUSSförLÖSNING TACK!!! 
Väl framme på djursjukhuset fick jag fylla i informations papper om thomas (ända gången jag faktiskt tyckt att amerikanska informatons blads papper med information om en patient var USEFUL, ja asså för människor kan prata! inte katter. Fattar ni?)
Hon tar honom (?!?!?!????????) stoppar in honom i en bur, tar buren till ett rum med MASSA HUNDAR I BUR! jag ser thomas panik!!! jag säger "He is very afraid of dogs and loud noices!!!!!!" hon svarar "we are gonna take good care of him" . (HJÄLP!) sen ber hon mej att åka hem ?!?!?VA!?!? ska jag alltså lämna mitt lilla hjärta bland stora monster, okända läkare och läskiga medicinner?! (men fyyyyyyyy) Sen stänger hon dörren, i mitt huvud ser jag hur hon klämmer sönder misse katten och bli mat till hundarna och skrattar hon ett häx skratt "mohahahahahahahyiahahahaha!!!" allt på samma gång, fasands fullt!!! I ren panik börjar jag gråta lite lätt! (min stackars misse katt!!! min NALLE BÄBIS!!!! helt ensam bland STORA BESTAR, NEJ BJÖRNAR!!!! DEMooOOONER!!!!!!!)
jag får åka hem igen helt orolig, febrig, svag och hjärteskärrad (e det ens ett ord, passade iallafall väldigt bra in, och det gör också STJÄRTESKÄRRAD!!!!! för det sviiiiiider om ni vill veta hahahaah stjärteskärrad!!!)


Hemma gråter jag kräks med rumphålet och mår illa... sedan ringer mamma "HALLELUJA *ÄNGLASÅNG*" jag berättar allt hemskt som skulle kunda och ska hända  min NALLE BEJBY!!!!
Efter en timme ringer doktorn och berttar att thomas katten har dåliga bakterier i magen, han behöver äta "probiotic". Hans deare har gjort honom svag, illamående och uttorkad, och därav kräks misse katten!
Hon frågade också ifall han har blivit uppstressad någon gång i veckan. Berättade om hund insedenten. Då sa hon att små känsliga missar ska inte utsättas för panik/stress/ångest, alla katter får ont i magen och dearé om det blir stressigt, tex; flytt, skiljsmessa (hahah, alltså om det bråkas och skriks hemma, katter är känsliga för känslor i luften som vi också är men tror att vi inte är), glömt att ge kvällsmat, attakerad (eller tvingas gå på promenad på kalla YTOR! tänker jag, ojoj nä stackars!). Det har alla stressmage och kan bli mycket sjuka, som i thomas fall, som redan har överkänslig/aktiv mage. Hans dearé gav överflödiga ondabakterier som dödade alla andra goingar, sen blev han uttorkad illamående osv. Hon sa att det var JÄTTE BRA att vi kommit in så "tidigt" i sjukdomen. hade vi väntat längre hade han faktiskt kunnat dö. Hans dåliga bakterier har hittat hela vägen ner i min mage också!
jag har alltså en KATT SJUKDOM! iallafall är det min teori.
    så här glada var vi när vi fick återförenas igen, mamma och katt bäbis! <3 Misse blev så glad när han fick krypa upp i min famn efteråt, han började spinna på engång och smekte min hals med sitt huvud. Det värmde så gött i hjärtat mitt att kärleken är ömsesidig! (UMM älskar missar) Dock var buss-tripp hem lite läskigt, massa brummande bilar och folk som skulle klappa...men det gick bra för han var ju med mej! :) 

hahah vet ni vad jag sa på bussen till alla mäniskor som inte kunde låta oss vara i fred "ååg så gullig får jag klappa , vad heter han" osv när misse katten fick nog gömde han huvudet ner i väskan så det inte kunde klappa honom mer, då sa jag "ja tänk va skönt och vara katt, jag hade också gjort så där just nu om jag kunde!"  för ALLLA PÅ BUSSEN skulle verkligen angagera sig i mej och min katt. JAG HAR FEBER!!!! Det skulle det sitta fint att gömma huvudet ner i en väska och bara säga "huuuuummmph"
   Det här är misses meddusin.
Han blev så lycklig över att komma hem! så fort han såg ytterdörren tog han ett glädjeskutt ur väskan innan jag ens hann säga "home" , rusar mot dörren och börjar klösa och jama "ÖPPNA DÖÖÖRRN" .
INNE satte jag mej på golvet och han kom upp sanbbt upp i mitt knä, spinnandes så högt att jag trodde det var en helikopter. SÅ mysigt!!! men spinnandet slutade genast... medicine time! :( i'm sorry! jag var tvungen att öppna hans mun hålla fast honom (och nu blev han sur!!!!) stoppa ner tabetten så långt ner som möjligt och hålla igen munnen samtidigt som jag klappar på hans hals... vi misslyckades massa gånger och har massa bit märken på min hand men tillslut svalde han en äcklg tablett!! BRAVO! jag blev så stolt hahaha! "du e så duktiiiiiig!!!!!!!!! bra gjort gosing!!!" och så klart föll en lite stolthetstår ner för mina febriga kinder! haha! :)

SEEEEEEEN var det min tur att gå till doktorn! blodprov, bajsprov och  "probiotic" exakt samma som thomas gjorde och fick! fast hans bajsprov går lite lättare, jag måste gräva i mina egna bajskorvar och lägga i små burkar SJÄLV! det slapp han iallafall! hummph orättvist! 

Nu är Derek på väg hem från sitt jobb, första dagen på hans sjukhusjobb, som assistent till doktorens sjuksköterska. Han sa att han köpt en present till mej... han hittade "roslagsknäcke" i en liten affär?!?!?!?!?!???? JAAAAA! va gott!!! och så köpte han ris nudlar med kykling buljong....
Nu ligger thomas på sitt favorit ställe och sover. och jag somnar snart jag med.... Jag tycker att vi båda kämpat på såååå bra idag vi två..  Nu tar vi rast från livet och sover lite! det är vi världa!!!

/Sofia och Misse Katten Thomas Nalle-Bäbis Garfield

Av Sofia Garfield - 4 mars 2013 18:24

Min lilla bäbis nalle Misse Katten Thomas Garfield är JÄTTE SJUK!!! Imorse, måndag morgon, var det ingen tvekan om att ta Misse till vetrinären. han kräktes och han inte till toan igen so de va bajs på golvet, fortfarande varm och skakig :(  JAG  på andra sidan, är OCKSÅ jätte sjuk! Vatten deare och feber och otrolig magknip och väldigt svag! :( Jag var berädd att vara MED misse på sjukhuset även om jag är sjuk! När sjuksköterskan tog katten i från mej och stoppade in honom i en liten bur och bad mej åka hem, och att det skulle ta en titt på honom om en timme, då blev jag jätte ledsen! jag såg hur nervös thomas blev, han gjorde ett försök att hoppa tillbaka till min famn men när han inte kunde det gav han mej en blick som skar i hjärtat mitt. Han blev så rädd och besviken på mej, han tror att jag aldrig ska komma och hämta honom igen... FÖRLÅÅT!!!! JAG blev jätte lesden... MIN NALLE BÄBIS!!!! så sjuk och ynklig och jag som e hans tryghet får inte vara hos honom!!! kunde inte hjälpa att jag fällde massa tårar på vägen hem!! har hållt bön att han ska må bra och bli väl omhändertagen! STACKARS!! även om jag e jätte sjuk så hade jag MER än gärna suttit där på akuten med min Misse Katt- nalle bäbis i flera timmar så han skulle få känna sig trygg, stackarn!!! det har gått 40 minuter och det har inte ringt! JAG ÄR SÅ OROLIG!! människor som aldrig haft husdjur, tycker säkert att jag överdriver/bara vill ha uppmärksamhet och tycker att jag ska sluta tramsa, men det är faktiskt  min lilla nalle bäbis vi pratarom! ... man förstår inte förens man har haft ett husdjur, som e större än en kanin!!!! Alla som dömmer mig nu få genast sluta för NI HAR ALDRIG HAFT EN NALLE BÄBIS!!!! istället för att skratta och tycka att jag e knäpp så send mig gärna lite kärlek för jag e jätte ledsen och orolig... tänk om han e döende?! jag klarar mej inte utan min misse katt!!! skicka gärna några snälla omtänksamma ord det skulle värma gott! jag e så orolig ....... och sjuk! :( och ensam!

Av Sofia Garfield - 3 mars 2013 08:34

hej hej! jag skrev ett inlägg tidigare idag om thomas och min lilla insident med hunden. Efter det inlägget åkte jag till orem för att få lite massage :) umm otroligt bra massör! sen går jag massa kilometer till dereks jobb och åt kvällsmat. Tar bussen hem för att ta mej ett bad var min tanke, Allt är frid och fröjd!
Jag kommer hem och vad får jag se? en thomas.....ja som vanligt ... jag går för att ge honom kvällsmat och ser att han inte ätit sin lunch?????? och om thomas inte äter?! neeeej inte sjukdom igen?! men han drack lite vatten och 3 sekunder senare springar han in i garderåben av alla ställen? och vad gör han... jo KRÄKS!!! 3 gånger!
Jag tycker jätte synd om lilla ponken och sätter mig bredvid honom för att "trösta" jag lägger över en filt medans jag torkar upp alla spyor... jag klappar och lugnar ner för nu är han jätte orolig, efter ett tag börjar han spinna och då vet man att han mår bra igen. Jag vill nu damsuga och torka rent eftersom jag känner att allt är äckligt i lägenheten nu. Jag reser mig och börjar städa. Thomas är helt virrig och går runt i cirklar, ser ut som om han har ångest faktiskt sen hoppar han upp i vår säng och jag tänker "va skönt nu ska han sova". Han börjar "gräva" i madrassen helt hysteriskt och "skriker" jamar ångestladdat. Jag går mot honom för att lyfta honom till toan "gräver dem är det toa dags" men varför gör han så här i sängen han vet ju vart man ska toa sej?! Men jag HINNER inte fram innan ETT KG DEARÉ FLYTER UT ÖVER HEEEELA MADRASSEN, ALLA KUDDAR OCH TECKEN!??!?! ASSÅ VAAAAAAA?!?!?!?! Jag lyfter in honom på toan och stänger dörren, han dearéar en massa mer i sin överfulla sandlåda, jag ser då att han har dearéat i hela baljan (katter vill inte gå på toa om den är äcklig, den VAR äcklig så han valde en mer fräsh toa, tack för det?) Jag knyter fast en handuk runt ansiktet och börjar torka bajs!!?! Jag får kvälningar asså! hjälp va äcklig KATT!!!!! fyy!! lägger lakanen i tvätten men innan jag går till tvätten vill jag städa hans toa ifall han behöver baja mer, så vill jag gärna att han håller sig i kattlådan!!!! "nu är det nytt och fräsh" säger jag till thomas då han SPYR PÅ MIN FOT OCH PÅ HANS EGNA TASS?! asså hallååå?!?!?! han skakar nu i hela kroppen och jag känner att han e JÄTTE VARM!!! (kan djur ha feber? och i så fall feber frossa?!) jag tar fram en lugnande katt spray och spayar hans säng... doften ger ett lugn i en stressad katt hjärna, lite ångest dämpande. Lyfter in honom där i sängen, torkar mer spya och tar ut ALLT bajs!.... jag hittar först inte vårat tvättstuge kort/nyckel..... tar massa tid att leta fram det och hinner blir SUPER irriterad och stressad.... hittar det.... lyfter upp tvättmedlet och så klart så är inte locket på så allt tvättmedel flyter nu ut över hela HELTÄCKNINGSMATTAN!!!!!!! yes! Jag står nu bara och tittar rakt ut... helt högröd i ansiktet och ganska arg nu. Börjar tvätta mattan då thomas spyr lite mer inne på toan.... går in och tröstar lite och han e nu ännu varmare och skakar... tårar kommer ifrån hans små ögon och han e så svag... jag e jätte rädd nu... tänk om han DÖR?! nej det orkar vi inte med här hallå!!!! jag blir verkligen jätte rädd.... gråter en skvätt i allt kaos och ber en bön.... går till tvättstugan OCH HÅLLER NU PÅ ATT BLI PÅKÖRD AV EN BIL!!!!! kvinnan som e stor och (inte för det spelar någon roll men svart) skriker otrevliga saker till mej genom fönstret. Ber lite mer, ber att alla bajs fläckar ska försvinna!!! snälla!!!! våra dyra fina lakan som mamma och pappa gav oss i pressent i sommras!!!
jag går tillbaka upp och börjar städa toan.... TOAN GÅR NU SÖNDER!!! JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!! nej thomas dör!? NEJ DÖ INTE!?! han kräks lite till..... hur mycket han han kräkas? och varför e han plötsligt dö sjuk? varför händer allt på en gång?! År det ångest magen ifrån hund attacken? Derek kommer hem och osar illska?! Jobbet har inte alls gått bra... gästerna har klagat, han har spillt dricka på en man osv.... och är verkligen suuper stressig! Vi börjar argumentera, hurra va kul, för jag vill åka till "Pet emergency room" men det orkar han verkligen inte... han hjälper till att städa och när jag tvättat golvet kommer mer kräks... tvättar igen! derek har satt sig i ett hörn och kollar på en vapen show för han VILL INTE PRATA NÅGOT ALLS han e super sur?!! Nu verkar misse må lite bättre och har somnat på sitt favorit ställe. Han e inte lika varm och skakig. Imorgon ska vi åka till vetrinaren efter sakramentsmötet..... HJÄLP VILKEN KVÄLL DET BLEV?! jag som bara ville ligga i ett varmt bad och avsluta en bra dag! Nu är jag jätte varm om kinderna och värdligt upp stressad, tog lite av daniels specialare en "melatinon" tablet. NU SKA JAG SOVA! tack för mej! MEN HALLÅ vad 17 är på gång här hemma... jag sa till derek när toan gick sönder.... asså är vi utsatta för onda andar som vill ha lite "kul" en lördags kväll!? nej fy! send lite kärlek till oss, små slitare! SUCK OCH STÖN! 

Av Sofia Garfield - 2 mars 2013 21:53

Som alla vet så har jag en kattJag är tar iallafall ut misse trotts hans vilja, jag ser till att han e varm och trygg så han kan vänja sig, så fort jag lägger ner honom på ett tyst ställe på en filt i sol sken så rättar han till svansen och lägger sig bekvämt. Och idag var en sådan dag, idag är det vår ute och massa plus grader och ingen vind... HÄRLIGT tycker vi båda som lägger oss bekvämt brevid varandra på en filt i solen .... misse ska precis börja spinna när massagen under hakan blir som allra mysigast...umm härligt..... DÅ han både ser och hör thomas en hund kommma springandes mot oss med öppen dräglig käft utan koppel i full fart. En mycket stor hund! misse reser sig i panik på 0,3 sekunder och tar sats och gör sitt största skutt över mig och börjar springa för sitt liv!! hunden springer efter och JAG FÅR PANIK!!! STACKARS MISSEEE!!! tur har jag koppel på misse så jag springer i kapp och tar upp misse som vääääser allt vad han kan mot hunden och visar tänderna samt har alla kor på sina baktassar ute berädd att för att förgöra sin värsta fiende, DÖDA ALLA HUNDAR I HELA VÄRLDEN!! tänker misse. Men han river bara sönder lite på min tröja och min arm och jag håller upp misse jätte högt och hunden hoppas och skäller, misse är livrädd, aldrig i hans liv har han blivit så uppskrämd och förolämpand mitt under sitt försök till sin 3dje eftermiddags-sovning! en en gång inser misse vilket stort HAT han hyser för hundar!!! fy för dräglande högljuda bestar. Hundes matte ropar och vipps på är hunden borta lika sanbt som en kom. jag går mot filten igen med en skakande katt under armen och lägger misse i mitt knä och på med filt. han skakar och gömmer huvudet mellan mit ben och min arm samt som han kikar ut där imellan för att se om hunden verkligen är borta! det var den....fjuuh!  han skakar och hostar och gnäller i hela  20 minuter innan han kan varva ner, han rör sig inte ur fläcken utan ligger tätt intill min kropp i min famn och blir uppvärmd av solen, jag sjunger små sånger till misse och ja, efter 20 minuter tar han en stor suck och andas ut och lägger hakan på min arm och svansen ner i min famn och börjar njuta av solen, Igen, men minsta lilla ljud spärras både öron och ögon upp och han tittar på föremålet som rör sig, i panik och hjärtat börjar bulta allt hårare... stackars misse... det är bara löven som susar nu! Vi går in igen...han är otroligt lättad när han ser dörren och springer fort fort fram till yterdörren och jamar att jag ska öppna! jag öppnar och han springer in, jag ger han lite godis och lite mat, nu är allt som det ska igen!  jag öppnar balkong dörren för det är så vårigt och fint ute... han tittat ut med lite nyfikenhet men fortfarande världigt misstenksam... på balkongen finns bara varm sol och inga hundar....men det vet inte misse är en sanning. hunden kom ju springade från ingenstans förut, den kan kanske hoppa upp här?  tänker misse och sätter sig vid balkongdörrs öppningen och bara tittar... själv teraput, det är djur bra med! men han vågade ut en liten stund på balkongen. så stolt jag blev när jag såg honom gå ut där, så klart spanade han in alla olika gömställen som fanns där ute. Jag tycker iallafall att min katt var modig!


JAG HAR RÄDDAT MITT BARN FRÅN HEMSKA MONSTER!!!!! nu veeeeet jag att misse känner sig trygg hos mej för jag räddade honom!!! yes!! :D så mysigt när han somnade i min famn i solen på gräsmattan ute! myyyyysigt!!!


här är lite bilder från idag!


 
OJOJ ÄR DETTA SÄKERT UTAN SOFIA?!




Sofia kan jag går ut utan att bli attakerad utan dej?


   
Hittade ett gömställe!!! perfet för spaning på allt nerifrån!



 
Här ligger misse trygt nu när jag bloggar! tur att vi har varandra du och jag Misse Thomas Garfield! vi älskar varandra!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards