Direktlänk till inlägg 3 mars 2013

EN OTURSDAG I MITT LUGNA LIV!

Av Sofia Garfield - 3 mars 2013 08:34

hej hej! jag skrev ett inlägg tidigare idag om thomas och min lilla insident med hunden. Efter det inlägget åkte jag till orem för att få lite massage :) umm otroligt bra massör! sen går jag massa kilometer till dereks jobb och åt kvällsmat. Tar bussen hem för att ta mej ett bad var min tanke, Allt är frid och fröjd!
Jag kommer hem och vad får jag se? en thomas.....ja som vanligt ... jag går för att ge honom kvällsmat och ser att han inte ätit sin lunch?????? och om thomas inte äter?! neeeej inte sjukdom igen?! men han drack lite vatten och 3 sekunder senare springar han in i garderåben av alla ställen? och vad gör han... jo KRÄKS!!! 3 gånger!
Jag tycker jätte synd om lilla ponken och sätter mig bredvid honom för att "trösta" jag lägger över en filt medans jag torkar upp alla spyor... jag klappar och lugnar ner för nu är han jätte orolig, efter ett tag börjar han spinna och då vet man att han mår bra igen. Jag vill nu damsuga och torka rent eftersom jag känner att allt är äckligt i lägenheten nu. Jag reser mig och börjar städa. Thomas är helt virrig och går runt i cirklar, ser ut som om han har ångest faktiskt sen hoppar han upp i vår säng och jag tänker "va skönt nu ska han sova". Han börjar "gräva" i madrassen helt hysteriskt och "skriker" jamar ångestladdat. Jag går mot honom för att lyfta honom till toan "gräver dem är det toa dags" men varför gör han så här i sängen han vet ju vart man ska toa sej?! Men jag HINNER inte fram innan ETT KG DEARÉ FLYTER UT ÖVER HEEEELA MADRASSEN, ALLA KUDDAR OCH TECKEN!??!?! ASSÅ VAAAAAAA?!?!?!?! Jag lyfter in honom på toan och stänger dörren, han dearéar en massa mer i sin överfulla sandlåda, jag ser då att han har dearéat i hela baljan (katter vill inte gå på toa om den är äcklig, den VAR äcklig så han valde en mer fräsh toa, tack för det?) Jag knyter fast en handuk runt ansiktet och börjar torka bajs!!?! Jag får kvälningar asså! hjälp va äcklig KATT!!!!! fyy!! lägger lakanen i tvätten men innan jag går till tvätten vill jag städa hans toa ifall han behöver baja mer, så vill jag gärna att han håller sig i kattlådan!!!! "nu är det nytt och fräsh" säger jag till thomas då han SPYR PÅ MIN FOT OCH PÅ HANS EGNA TASS?! asså hallååå?!?!?! han skakar nu i hela kroppen och jag känner att han e JÄTTE VARM!!! (kan djur ha feber? och i så fall feber frossa?!) jag tar fram en lugnande katt spray och spayar hans säng... doften ger ett lugn i en stressad katt hjärna, lite ångest dämpande. Lyfter in honom där i sängen, torkar mer spya och tar ut ALLT bajs!.... jag hittar först inte vårat tvättstuge kort/nyckel..... tar massa tid att leta fram det och hinner blir SUPER irriterad och stressad.... hittar det.... lyfter upp tvättmedlet och så klart så är inte locket på så allt tvättmedel flyter nu ut över hela HELTÄCKNINGSMATTAN!!!!!!! yes! Jag står nu bara och tittar rakt ut... helt högröd i ansiktet och ganska arg nu. Börjar tvätta mattan då thomas spyr lite mer inne på toan.... går in och tröstar lite och han e nu ännu varmare och skakar... tårar kommer ifrån hans små ögon och han e så svag... jag e jätte rädd nu... tänk om han DÖR?! nej det orkar vi inte med här hallå!!!! jag blir verkligen jätte rädd.... gråter en skvätt i allt kaos och ber en bön.... går till tvättstugan OCH HÅLLER NU PÅ ATT BLI PÅKÖRD AV EN BIL!!!!! kvinnan som e stor och (inte för det spelar någon roll men svart) skriker otrevliga saker till mej genom fönstret. Ber lite mer, ber att alla bajs fläckar ska försvinna!!! snälla!!!! våra dyra fina lakan som mamma och pappa gav oss i pressent i sommras!!!
jag går tillbaka upp och börjar städa toan.... TOAN GÅR NU SÖNDER!!! JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖR!!!!!!! nej thomas dör!? NEJ DÖ INTE!?! han kräks lite till..... hur mycket han han kräkas? och varför e han plötsligt dö sjuk? varför händer allt på en gång?! År det ångest magen ifrån hund attacken? Derek kommer hem och osar illska?! Jobbet har inte alls gått bra... gästerna har klagat, han har spillt dricka på en man osv.... och är verkligen suuper stressig! Vi börjar argumentera, hurra va kul, för jag vill åka till "Pet emergency room" men det orkar han verkligen inte... han hjälper till att städa och när jag tvättat golvet kommer mer kräks... tvättar igen! derek har satt sig i ett hörn och kollar på en vapen show för han VILL INTE PRATA NÅGOT ALLS han e super sur?!! Nu verkar misse må lite bättre och har somnat på sitt favorit ställe. Han e inte lika varm och skakig. Imorgon ska vi åka till vetrinaren efter sakramentsmötet..... HJÄLP VILKEN KVÄLL DET BLEV?! jag som bara ville ligga i ett varmt bad och avsluta en bra dag! Nu är jag jätte varm om kinderna och värdligt upp stressad, tog lite av daniels specialare en "melatinon" tablet. NU SKA JAG SOVA! tack för mej! MEN HALLÅ vad 17 är på gång här hemma... jag sa till derek när toan gick sönder.... asså är vi utsatta för onda andar som vill ha lite "kul" en lördags kväll!? nej fy! send lite kärlek till oss, små slitare! SUCK OCH STÖN! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Garfield - 18 oktober 2014 03:17

   Who ever said that diamonds are girls best friends never owned a dog!                                           ...

Av Sofia Garfield - 14 oktober 2014 04:54

 Det senaste dagarna har jag sovit i kapp, återhemtat mig. Min kropp mår mycket bättre sen jag slutade skolan, INGEN ÅNGEST eller stress alls! det är så skönt att jag knappt vet vad! Jag har dock lite svårt att komma i väg till kyrkan på söndags morg...

Av Sofia Garfield - 6 september 2014 03:41

Då har jag med nöd och näpp (haha säger man så) klarat ännu en vecka till på UVU. hoj va slitsamt och jobbigt det är! har gråtit flera nätter i rad och behövt ta dubbler av ångest dempande och sagt till derek att jag hoppar av!!!!! :( men, jag kom in...

Av Sofia Garfield - 4 september 2014 02:04

Hejhalloj! strul strul strul!!!! SÅ det var inte alls meningen att jag skulle vara i "beginning ballet" klassen (klassen heter 990). Jag gick dit och den var på tok för lätt för mig! men jag vågade knappt säga något. Efter lektionen gick jag till lär...

Av Sofia Garfield - 2 september 2014 01:01

Då var man tillbaka i Amerikatt igen. Jag har fyllt 24 år  och hunnit gå i skolan i en vecka, det är väll två milstolpar hittils jag har klarat av! Derek och jag åt lunch på det här stället för någon vecka sen. Det var stället där vi träffades för fö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards