Alla inlägg under april 2013

Av Sofia Garfield - 28 april 2013 23:46

  They needed to go to the vet. and get some more shoots for the move to sweden! And I have only one cage. Thomas hated the idea in the beginning but enden up to like Björn eskil! :P
Eskil is a fun fella, he like to sit on Dereks shoulder while he is driveing, that way he can have a better vew of what's going on and what's out there!
       He is a good model too!



They "bekantar sig" (acquainted) with each other! Thomas decided to just get over with it and get to know Eskil Björn!



Thomas Diary:


"Hello, I am thomas and i have seen you around here, just letting you know, I AM THE BOSS HERE!"
 



"you have quite a vew here..."
 


"Exuse me, I have to smell you as well, it is a part of who I am, I am getting to know you now"
 
 
"you smell ok for being a dog..."
 



"so... what do you like to do?"


"humm... im just exploring you teritorium....."
 


"you are okay for being a dog, we should hang out more often, May I take a nap here with you?"
 


"he dosent say much..... "
 


"oh well I am going to try again when he wakes up i guess....."
 


"hello sleeping beauty, i have seen this in movies.... A kiss to wake you up!"
 

Av Sofia Garfield - 12 april 2013 20:06



Inför flytten till Sverige begöver allt fixas i tid. Eskil och Thomas behöver vaccineras mot alla möjliga sjukdommar och få ett litet husdjurs-pass. Ja ni läste rätt, ett PASS? hahaha!! Fast det är rätt praktiskt för all del, i passet står all information om djuret, vart det är fött och vilka vaccinationer och om den har någon sjukdoms historia, djurets namn och telefonummer och adress till ägaren. Passet är ett litet microchip som det sätter in under huden. chippet är inte större än ett riskorn. När det kommer in i ett nytt land så scannas djuret och all information kommer upp på en dataskärm. Informationen är "säker" vilket menas att det är bara vetrinären som kan lägga in ny information på chippet så man inte kan fuska. Eskil fick sitt första mocrochipp på sjukhusbesöket, 4 vaccinationer och en plan för kommande vaccinations datum. Till och med ett datum för operation av testiklar. Han behöver kastreras, tragiskt nog.

Thomas fick ny rabihes vaccination. Hans chipp som han hade var 10 år gammalt och måste tyvärr ersättas med ett nytt, med bättre kvalitet. (MER PENGAR SKA BETALAS ALLTSÅ, typiskt) Chippet uppdateras med Thomas nya vaccinationer och gammla. Snart är allt klart för dem.
Här är bilder på Eskil vid sjukhusbesöket, han var så duktig. Thomas var jätte duktig han med men han blir så lätt stressad, så fort han var klar fick han gömma sig i sin trygga bur och stänga igen buren. så han kan andas ut.
 Jag ville inte störa med att ta kort på honom. Här är Eskil. Min söta bäbis!


 
Han var så artig mot doktorn.



 

Han blev jätte trött av alla vaccinationer så han somnade!
 



Väl hemma så  sov han var som helst! Han och Thomas var JÄTTE TRÖTTA!!!! och hade ont i kroppen.
 
SOOOOVAAA
 

Thomas har det bra för han klarar sig ensam hemma och kan sova klart, men lilla Eskil måste tyvärr följa med mej över allt då han bara är 9 veckor. Han klarar han sig inte ensam, dessutom blir han så rädd och ångestladdad av ensamhet.
Så han fick följa med mej till affären för att handla mat. men han sov i kundvagnen :)
 

Lite för mycket bök och stök för att kunna sova.... "jag är trött!"
 

Nu var han redo att gå hem och sova i lugn och ro. hans lilla kropp har ont efter alla sprutor och han fick säkert huvudvärk. Mitt lilla mumintroll.
 

Sova för natten fick han göra i vår säng för han va så ledsen på kvällen och ville inte sova i son koja ensam. Antagligen för han mådde illa. God natt!
 
Thomas sover alltid hos oss och myser med mej på natten! <3 han mådde illa han med.
 
som sagt Eskil är bara en valp så han behöver mycket sömn. Han sover varsomhelt. bara han e nära mej. Jag var bara tvungen att ta kort på detta. han sover vid bibeln!



Sen blev det ÄNTLIGEN TORSDAG DEN 11 APRIL! SOM VI HAR VÄNTAT! Kattmormor KOM hela vägen från stockholm med rolika presenter till misse! här leker han för fullt! TACK så mycket! Alltså notera att Thomas är världens vackraste katt! ååå så vacker!!! <3 min älskling! kolla hans ögon!
 

Ja precis, mamma kom...... <3 känns skönt att hon sover på en soffa hos mej än hemma hos sig! hihi vi ska ha så kul när hon vaknar! tror jag ;) love you!!! hihi

   

Av Sofia Garfield - 3 april 2013 20:53


Igår Gick det jätte bra att gå i sele! :) UTVECKLIG ÄR HÄRLIGT!!!



I natt sov det två små söta monster i vår säng. Eskil på ena sidan av mej och Thomas på andra sidan, längts bort låg Derek och myste med Thomas! och var lycklig över hans fina djurfamilj.

Eskil ville vara med när jag pussade Derek godnatt....Han gillar visst pusslekar men misse blev störd av Eskil som tramade på honom på väg till oss så thomas skrek-jamade åt Eskil så eskil blev rädd och började gråt-yla. De är visst inte samns än. Thoms är jätte avundjuk och behöver en massa "alone time" med oss. Vi försöker men thomas blir lätt sur om eskil kommer och förstör!!! då kan det se ut så här (kolla klipp nr 3)
  
Men sen somnade vi iallafall gott hela familjen Garfield. 

Kl 03:30 gick Derek ut på kiss promenad med Eskil som nästan kissade på sig på natten. 
kl 07:50 gick jag ut på bajs promenad! När vi kom in ville han busa och leka förfullt.... det gjorde han också ändra fra mtill kl 11 då han somnade pang bums, han behöver en massa middags sovningar. Han kommer vakna undefär vid 2 tiden och då vill han gå ut igen (jag har alltså en timme kvar på min VILA-ALONE-TIME)  och leka  ha massa uppmärksamhet och behöver tillrätta visningar, men sen vill han sova middag igen... Ja han är som en bebis! Idag när han åt sin frukost, gick det för snabbt så han kräktes upp den igen på mattan.... man får inte kasta i sig mat Eskil!! 

Under tiden han sprang runt i cirklar, bitit och slitit på allt från mattkanten till soffhörnet till bitit sönder min mac sladd och SÅ vidare så satt jag och derek och försökte göra klart allt inför inskickningen till Migerationsverket, så derek kan få visum till Sverige, när jag blev klar runt 11:30 och tänkte leka med lilla eskepeskepö så sov han gott så då passar jag på att vila äta lite jag med och blogga! när han blir äldre kommer han sova längre på mornarna och bara sova middag en gång om dagen. Det ser jag fram emot!



Nu har vi i allafall gjort allt vad vi kan göra för att Derek ska bli svenne banan! Nu måste vi be att processen ska gå fort fram så vi inte behöver stanna och vänta på detoch att vi kan få intervjus datumen snabbt lixom men också alla förberedelser för Thomas och Eskils husdjurspass (haha ja, trott eller ej, men de måste ha ett slags pass dom med, med information om vaccin födselort namn osv) Det kan ta lite tid att skaffa fram det så vi måste verkligen be att dessa två saker ska ske snabt och enkelt så vi kan flytta som planerat, i höst! aaaa  hjälp oss att beeeeeee! vi ska även fasta, det är ni välkomna att göra ni med... detta känns stressigt och huvudvärks framkallande! vi vill ju komma i höst och inte bli försenade!


Hur misse katte thomas garfiel gör för att få uppmerksamhet! Lossas vara fast bakom kylen och gråta högt! (djur är inte så långt ifrån oss människor iallafall)
 


OLYCKA NUMMER 2 Eskil vill leka och busa med thomas! Innan jag började filma satt thomas åt andra hållet och vifftade med svansen, Eskil försökte fånga den! närhan fick tag på den SKREK thomas jätte högt och slog Eskil på nosen så han ramlade, MEN Eskil ger sig inte! han provar påt igen och slår sig allt hårdare!
 
  Han föll rakt ner på bortskantet och slog huvudet! han hade ont och ylade länge sen blev han trött (jag tror han fick huvudvärk) och sov ända fram till kl 3:30 som jag skrev.....


HEJSVEJS!

Av Sofia Garfield - 2 april 2013 00:33

Älskade thomas nalle!! När Eskil sover passar Thomas på att fylla på mysfaktorn! han blir lätt avundjuk och behöver mer uppmerksamhet sen eskil kom till oss! Det ger jag dig så gärna mysis!!      
"ummmm det här är livet!! titta inte på Eskil titta på mej!!!" - thomas

Av Sofia Garfield - 1 april 2013 23:29

hej hej! Några veckor sens sist.
Min fina kattblogg måste nu också delas med min nya fina valp Eskil som är en Amerikansk Eskimo.
Lite kort fakta: Före andravärldskriget hätte rasen German spett (Tysk spets, som den fortfarande kallas i Sverige.) Men efter andravärldskriget blev det dålig försäljning på de "tyska" hundarna. Inte många ville ha en tysk natzi valp hemma! Efter att man bytt namn på rasen till American eskimo gick försäljningen upp igen och de blev gesat lika puppulära i USA.
Om någon frågar mej vad det är för ras, så är det en American eskimo i USA men en tysk spetts i sverige... det finns en liknande ras som heter Japansk spets , och de är släkt med varandra, ser väldigt lika ut. Ja, ni kan väll förstå att förvirringen är stor när det gäller namnet på denna ras.

Han kom till oss i Fedags den 29 mars. Han är 7 veckor gammal och väldigt snäll, lekfull, glad, kärleksfull och behöver mycket sömn. Flera gånger om dagen behöver han sovamiddag i 1-2 timmar om inte mer. När Eskil är vaken lekr han oftast själv sen behöver vi gå ut på bajs och kiss promenad varje gång han vaknar. Men det är svårt  för honom att konsentrera sig på att gå på toa när det finns så mycket kul där ute. promenaderna blir lätt långa för han måste lixom leka av sig lite, få "leket" ur systemet innan han känner att han e kissnödig.
Det är lite roligt för han vill torka sig efteråt, då tar han ett skutt och slänger sig på mage och glider fram på gräset... (eftersom snoppen sitter på magen.) han gillar inte att ha kiss på pälsen. han vill vara ren och fräch.

IDAG: åkte vi buss till djuraffären Petsmart, jag och eskil. Vi inhandlade shampoo för vitt fluffigt hår en tandborste och godisbitar. Han fick en hundkaka av kassörskan. Då vart det svårt att lämna affären. kärleken till en hund går via magen. :)
sedan gick vi till kiropraktorn och Eskil var så snäll och satt lungt och tittade på. sen fick jag ligga på en bänk och vila ryggen i 10 minuter. då somnade ekil på min mage. Han blev så trött av att åka buss få kakor osv.... jag gick och köpte en smoothi och då började Eskil gnyla och gäspa nu var han trött på riktigt, jag la honom i väskan och han försökte somna men det var svårt när ALLA som ser honom får något slags utbrått i falsett och vill klappa. Eskil kröp ner i väskan. han va färdigklappad för idag..... jag skyndade mej till bussen och vi åkte hem... då han kännde igen sig blev han så glad och lättad att han började skälla och ville komma ut väskan. jag släppte ner honom och han bokstavligen skuttade fram till dörren! Han gick in och direkt till matskålen! DAGS FÖR LUNCH FIAAAA!!! hade helt glömt bort eskils lunch.... han åt massa, lekte lite... men hittade fort ett ställe att sova på... vid mina fötter under bordet. Jag försökte få honom att sova på soffan bredvid mej men han talade tydligt om att NU ÄR DET MY ALONE TIME PLEAS!!! jag lyftne ner honom och han kröp in under bordet gäspade och somnade sött på tre sekunder! Så nu passar jag på att blogga! :) så fort Eskil somnar kommer misse fram! hoppar upp i mitt knä. då tycker det att det är hans tur... han blir avundsjuk på eskil och vill helst inte vara med oss när han e vaken. men det går bättre och bättre.

Eskil kräver lite jobb men han är så värld det! Han är lydig och vill göra som vi säger, men det är svårt att komma ihåg alla regler så vi får påminna honom flera gånger. Han älskar att mysa då han vaknar, han långsamvaknar på det viset. Han är väldigt lättskött och snäll. är väldigt tyst.

jag tog inga bilder idag men här är bilder ifrån påskhelgen:

               

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards