Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

min amerikanska katt

Av Sofia Garfield - 2 mars 2013 21:53

Som alla vet så har jag en kattJag är tar iallafall ut misse trotts hans vilja, jag ser till att han e varm och trygg så han kan vänja sig, så fort jag lägger ner honom på ett tyst ställe på en filt i sol sken så rättar han till svansen och lägger sig bekvämt. Och idag var en sådan dag, idag är det vår ute och massa plus grader och ingen vind... HÄRLIGT tycker vi båda som lägger oss bekvämt brevid varandra på en filt i solen .... misse ska precis börja spinna när massagen under hakan blir som allra mysigast...umm härligt..... DÅ han både ser och hör thomas en hund kommma springandes mot oss med öppen dräglig käft utan koppel i full fart. En mycket stor hund! misse reser sig i panik på 0,3 sekunder och tar sats och gör sitt största skutt över mig och börjar springa för sitt liv!! hunden springer efter och JAG FÅR PANIK!!! STACKARS MISSEEE!!! tur har jag koppel på misse så jag springer i kapp och tar upp misse som vääääser allt vad han kan mot hunden och visar tänderna samt har alla kor på sina baktassar ute berädd att för att förgöra sin värsta fiende, DÖDA ALLA HUNDAR I HELA VÄRLDEN!! tänker misse. Men han river bara sönder lite på min tröja och min arm och jag håller upp misse jätte högt och hunden hoppas och skäller, misse är livrädd, aldrig i hans liv har han blivit så uppskrämd och förolämpand mitt under sitt försök till sin 3dje eftermiddags-sovning! en en gång inser misse vilket stort HAT han hyser för hundar!!! fy för dräglande högljuda bestar. Hundes matte ropar och vipps på är hunden borta lika sanbt som en kom. jag går mot filten igen med en skakande katt under armen och lägger misse i mitt knä och på med filt. han skakar och gömmer huvudet mellan mit ben och min arm samt som han kikar ut där imellan för att se om hunden verkligen är borta! det var den....fjuuh!  han skakar och hostar och gnäller i hela  20 minuter innan han kan varva ner, han rör sig inte ur fläcken utan ligger tätt intill min kropp i min famn och blir uppvärmd av solen, jag sjunger små sånger till misse och ja, efter 20 minuter tar han en stor suck och andas ut och lägger hakan på min arm och svansen ner i min famn och börjar njuta av solen, Igen, men minsta lilla ljud spärras både öron och ögon upp och han tittar på föremålet som rör sig, i panik och hjärtat börjar bulta allt hårare... stackars misse... det är bara löven som susar nu! Vi går in igen...han är otroligt lättad när han ser dörren och springer fort fort fram till yterdörren och jamar att jag ska öppna! jag öppnar och han springer in, jag ger han lite godis och lite mat, nu är allt som det ska igen!  jag öppnar balkong dörren för det är så vårigt och fint ute... han tittat ut med lite nyfikenhet men fortfarande världigt misstenksam... på balkongen finns bara varm sol och inga hundar....men det vet inte misse är en sanning. hunden kom ju springade från ingenstans förut, den kan kanske hoppa upp här?  tänker misse och sätter sig vid balkongdörrs öppningen och bara tittar... själv teraput, det är djur bra med! men han vågade ut en liten stund på balkongen. så stolt jag blev när jag såg honom gå ut där, så klart spanade han in alla olika gömställen som fanns där ute. Jag tycker iallafall att min katt var modig!


JAG HAR RÄDDAT MITT BARN FRÅN HEMSKA MONSTER!!!!! nu veeeeet jag att misse känner sig trygg hos mej för jag räddade honom!!! yes!! :D så mysigt när han somnade i min famn i solen på gräsmattan ute! myyyyysigt!!!


här är lite bilder från idag!


 
OJOJ ÄR DETTA SÄKERT UTAN SOFIA?!




Sofia kan jag går ut utan att bli attakerad utan dej?


   
Hittade ett gömställe!!! perfet för spaning på allt nerifrån!



 
Här ligger misse trygt nu när jag bloggar! tur att vi har varandra du och jag Misse Thomas Garfield! vi älskar varandra!

 
 
Ingen bild

pappa

2 mars 2013 23:44

Du berättar så jag riktigt kan se hur allt hände. Upprörande dag för Tomas, stackars Misse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Garfield - 18 oktober 2014 03:17

   Who ever said that diamonds are girls best friends never owned a dog!                                           ...

Av Sofia Garfield - 14 oktober 2014 04:54

 Det senaste dagarna har jag sovit i kapp, återhemtat mig. Min kropp mår mycket bättre sen jag slutade skolan, INGEN ÅNGEST eller stress alls! det är så skönt att jag knappt vet vad! Jag har dock lite svårt att komma i väg till kyrkan på söndags morg...

Av Sofia Garfield - 6 september 2014 03:41

Då har jag med nöd och näpp (haha säger man så) klarat ännu en vecka till på UVU. hoj va slitsamt och jobbigt det är! har gråtit flera nätter i rad och behövt ta dubbler av ångest dempande och sagt till derek att jag hoppar av!!!!! :( men, jag kom in...

Av Sofia Garfield - 4 september 2014 02:04

Hejhalloj! strul strul strul!!!! SÅ det var inte alls meningen att jag skulle vara i "beginning ballet" klassen (klassen heter 990). Jag gick dit och den var på tok för lätt för mig! men jag vågade knappt säga något. Efter lektionen gick jag till lär...

Av Sofia Garfield - 2 september 2014 01:01

Då var man tillbaka i Amerikatt igen. Jag har fyllt 24 år  och hunnit gå i skolan i en vecka, det är väll två milstolpar hittils jag har klarat av! Derek och jag åt lunch på det här stället för någon vecka sen. Det var stället där vi träffades för fö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards